FAQ: Spørgsmål og svar vedr. LOCKON

1. Hvis alarmen går, kommer der så en vagt ud og er det en del af abonnementet?

LOCKON SAFE - fungerer med nabohjælp. Dvs. at du kan tilmelde op til 6 naboer/venner/ familie, som mod­tager evt. alarmer i den rækkefølge du ønsker.

LOCKON SECURE er med Kontrolcentral og Vagtservice. Du vælger selv op til 6 naboer/venner/familie, som modtager opkald fra kontrolcentralen og ved indbrud sendes der en vagt.

2. Kommer der en og sætter alarmen op?

LOCKON alarmen er en gør-det-selv løsning og det er nemt at installere alarmen, da sensorerne bl.a. er trådløse. Du kan se, hvordan du installerer din LOCKON alarm ved hjælp af vores brugervejledninger eller quick start guide (medfølger alarmpakken) på lockon.dk/support.

3. Hvis jeg bestiller alarmen nu og gerne vil have en sensor mere på, kan det så lade sig gøre?

Ja, du kan altid tilvælge og bestille mere alarm udstyr på lockon.dk.

4. Jeg har problemer med at bestille. Hver gang jeg når til brugernavn og adgangskode vil den ikke godtage det jeg skriver – hvad gør jeg forkert?

Af sikkerhedsårsager er der nogle krav for sammensætningen af brugernavn og adgangskode, som skal følges:* Dit brugernavn skal indeholde minimum 6 bogstaver og/eller tal. Dog ikke æ, ø og å. * Din adgangskode skal som minimum skal bestå af 8 bogstaver og tal – minimum ét bogstav skal være stort og der skal som minimum være ét tal. Der må ikke være æ, ø og å samt specialtegn, som fx @ $ £ * ~ ?.

5. Hvad med husdyr, vil de kunne udløse en alarm?

Rumsensorerne fra LOCKON er tolerante overfor husdyr – dvs. at de ikke registrerer husdyr op til ca. 27 kg og under 1 meter. Desuden har vi et husdyrvenligt kamera uden sensor, hvor du kan se live videostreaming fra hjemmet hele døgnet.

6. Hvor lang rækkevidde har alarm udstyret?

Rækkevidden er afhængig af boligforholdene. Forskellige materialer påvirker trådløse signaler forskelligt. Den typiske rækkevidde er 10-15 meter inden døre. Stil om muligt centralenheden centralt i huset og så højt som muligt.

7. Kan jeg slette en enhed fra grundpakken og erstatte den med en anden?

Enhederne i grundpakken er en fast del og kan ikke udskiftes. Men du kan til enhver tid tilvælge ekstra udstyr til din løsning. Se tilkøbsmulighederne i shoppen på lockon.dk.

8. Mine sensorer reagerer ikke (med det samme) når jeg aktiverer alarmen?

Rumsensoren har en strømbesparende funktion: når den registrerer en bevægelse sender den besked til central-enheden med det samme, og går herefter i dvale i 3 min. for ikke at rapportere den samme hændelse igen og igen. Rumsensoren kan netop være gået i dvale og derfor kan der gå 3 minutter, inden den reagerer. Det sker typisk, når man er i huset og laver en test. Hvis du skal teste rumsensorens reaktion, så vent 3 min. med at gå ind i lokalet igen, og den vil reagere med det samme.

9. Min alarm sender beskeder til mig om alarm og skriver Tjek sensor, hvad betyder det?

Tjek sensor beskeden fortæller, at der ikke er regelmæssig kontakt til enheden. Prøv at teste den eller slette den fra kontrolpanelet og indlære den igen.

10. Hvor lang leveringstid er der?

Hvis du bestiller inden kl. 12, sender vi varen samme dag med Post Danmark, og så skulle du gerne have din nye alarm dagen efter.

11. Hvor finder jeg batterier til mine sensorer?

Du finder batterier til alle typer sensorer i vores shop.

12. Kan jeg finde brugervejledninger?

Alle brugervejledninger kan findes på vores hjemmeside.

  • Alarmen fungerer sammen med din internetforbindelse.
  • Alarmen er overvåget minut for minut, døgnet rundt, så du ved den altid virker. Overvåget internetforbindelse, centralenhed, sensorer og mod strømnedbrud.
  • Styr alarmen via internettet og mobiltelefonen - uanset hvor du befinder dig.
  • Digital nabohjælp - 6 kontaktpersoner, som får alarm-beskeder via telefonopkald, sms og e-mail.
  • Sluk for standby strøm eller tænd dine lamper - fungerer helt automatisk sammen med alarmen.
  • SikkertHjemme e-mail. Få besked, når fx børnene er kommet sikkert hjem fra skole og slår alarmen fra.